Головна » 2018 » Май » 14 » Тренінг «Навички спілкування»
10:17
Тренінг «Навички спілкування»

Тренінг «Навички спілкування»

Вступна розповідь "Спілкування – це…"

СПІЛКУВАННЯ - це процес передавання й сприймання повідомлень за допомогою вербальних і невербальних засобів, що охоплює обмін інформацією між учасниками спілкування, її сприйняття й пізнання, а також їхній вплив один на одного і взаємодією щодо досягнення змін у діяльності.

Динаміку процесу спілкування можна подати в такий спосіб:

а) передавач, відправник;

б) одержувач, приймач, адресат;

в) канал зв'язку;

г) шум, сигнал;

д) код, декодер.

До структури спілкування належать:

• комунікативно-інформаційний компонент, що означає приймання і передавання повідомлень і майбутній зворотний зв'язок, в основі якого - психологічний контакт;

• пізнавальний компонент, що ґрунтується на процесі сприйняття й розуміння людьми один одного;

• інтерактивний компонент, пов'язаний з процесом впливу, поведінкою.

Вправа "Що пам'ятаю?"
Один з учасників (за бажанням) сідає спиною до аудиторії. Інші вголос загадують одного з присутніх. Завдання ведучого - як можна детальніше описати зовнішній вигляд загаданого. Коли опис буде закінчено, члени групи можуть доповнити опис своїми спостереженнями. Після цього хто-небудь інший сідає спиною до аудиторії, загадується новий чоловік і процедура повторюється. Зміна ведучого відбувається ще кілька разів.

Вправа «Передавання руху по колу»

Мета: удосконалення навичок координації та взаємодії на психо­моторному рівні; розвиток уяви та емпатії.

Усі учасники сідають у коло. Один із учасників групи почи­нає дію з так, щоб цю дію можна було продовжити. Сусід цього учасника по колу також повторює його дії та продовжує їх. У такий спосіб дія «обходить» коло учасників і повертається до першого гравця.

Вправа «Диспут»

Мета: Сформувати вміння правильно вести диспут та прислухатися до думки співрозмовника.

Вправа проводиться в формі диспуту. Учасники об’єднуються у приблизно рівні за чисельністю команди. Жеребкуванням вирішується, яка з команд посідатиме одну з альтернативних позицій з якого-небудь питання (наприклад, прихильники та противники «засмаглості», «тютюнопаління», «роздільного хар­чування» тощо).

Аргументи на користь тієї або іншої точки зору члени команд висловлюють по черзі. Обов’язковою вимогою для гравців є під­тримка висловлювань супротивників і з’ясування сутності аргу­ментації. У процесі слухання той із членів команди, чия черга висловлюватися наступним, повинен реагувати угу-підтакуванням та луною, ставити уточнюючі запитання, якщо зміст аргумента­ції зрозумілий не повною мірою, або ж зробити парафраз, якщо виникло уявлення повного розуміння. Аргументи на користь позиції своєї команди дозволяється висловлювати лише після того, як той, хто виступає, у той чи інший спосіб просигналізує, що його зрозуміли правильно (кивок головою, «Так, саме це я мав на увазі»).

Вправа «Передати одним словом»

  • роздам вам картки, на яких написані назви емоцій, а ви, не показуючи їх іншим учасникам, скажете слово «Привіт» з інтонацією, відповідної емоції, написаної на вашій картці. Решта відгадують, яку емоцію намагався зобразити учасник.
    Тепер я перемішую картки і ще раз вам роздам їх.
    Таке ж завдання тільки тепер читаємо короткий віршик «кинули ведмедика на підлогу».
    Список емоцій.
    1) Радість.
    2) Здивування.
    3) Жаль.
    4) Розчарування.
    5) Підозрілість.
    6) Смуток.
    7) Веселощі.
    8) Холодна байдужість.
    9) Спокій.
    10) Зацікавленість.
    11) Впевненість.
    12) Бажання допомогти.
    13) Втома.
    14) Хвилювання.
    15) Ентузіазм.
    Рефлексія:
  1. Наскільки легко вдавалося вгадати емоцію з інтонацій?
    2. У реальному житті, наскільки часто в телефонній розмові ви по інтонації з перших слів розумієте, в якому настрої перебуває ваш співрозмовник?
    Крім спілкування словами, є невербальне спілкування. Невербальне спілкування - це всі сигнали, символи, жести, манери, тембр, міміка, тобто немовні форми спілкування.
    Вправа «Загальна увага»

Всі учасники гри виконують одне просте завдання, будь-якими засобами, не вдаючись до фізичних дій і не розмовляючи, потрібно привернути увагу оточуючих. Завдання ускладнюється тим, що одночасно її виконують всі учасники.
Рефлексія:

Кому вдалося привернути до себе увагу інших і за рахунок чого?
Все починається зі спілкування. Яким воно має бути? Існують певні правила спілкування. У різні часи в різних народів вони були різними. Але є основні, загальні для всіх.
Ось стародавні заповіді спілкування:
- довіряйте тому, з ким спілкуєтеся,
- поважайте того, з ким спілкуєтеся,
- спілкуючись з людиною, робіть це найкращим чином.
Звертаючись до незнайомої людини, важливо, щоб слова були доброзичливими, доречними, щоб погляд і усмішка, і весь вигляд грали на вашу користь. При розмові потрібно дивитися людині в очі, а погляд повинен бути доброзичливим і ясним.
Провела практичний психолог – Легеза Ксенія Юріївна

 

 

Переглядів: 634 | Додав: morishka25 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
ComForm">
avatar