10:17 Тренінг «Навички спілкування» | |
Тренінг «Навички спілкування» Вступна розповідь "Спілкування – це…" СПІЛКУВАННЯ - це процес передавання й сприймання повідомлень за допомогою вербальних і невербальних засобів, що охоплює обмін інформацією між учасниками спілкування, її сприйняття й пізнання, а також їхній вплив один на одного і взаємодією щодо досягнення змін у діяльності. Динаміку процесу спілкування можна подати в такий спосіб: а) передавач, відправник; б) одержувач, приймач, адресат; в) канал зв'язку; г) шум, сигнал; д) код, декодер. До структури спілкування належать: • комунікативно-інформаційний компонент, що означає приймання і передавання повідомлень і майбутній зворотний зв'язок, в основі якого - психологічний контакт; • пізнавальний компонент, що ґрунтується на процесі сприйняття й розуміння людьми один одного; • інтерактивний компонент, пов'язаний з процесом впливу, поведінкою. Вправа "Що пам'ятаю?" Мета: удосконалення навичок координації та взаємодії на психомоторному рівні; розвиток уяви та емпатії. Усі учасники сідають у коло. Один із учасників групи починає дію з так, щоб цю дію можна було продовжити. Сусід цього учасника по колу також повторює його дії та продовжує їх. У такий спосіб дія «обходить» коло учасників і повертається до першого гравця. Вправа «Диспут» Мета: Сформувати вміння правильно вести диспут та прислухатися до думки співрозмовника. Вправа проводиться в формі диспуту. Учасники об’єднуються у приблизно рівні за чисельністю команди. Жеребкуванням вирішується, яка з команд посідатиме одну з альтернативних позицій з якого-небудь питання (наприклад, прихильники та противники «засмаглості», «тютюнопаління», «роздільного харчування» тощо). Аргументи на користь тієї або іншої точки зору члени команд висловлюють по черзі. Обов’язковою вимогою для гравців є підтримка висловлювань супротивників і з’ясування сутності аргументації. У процесі слухання той із членів команди, чия черга висловлюватися наступним, повинен реагувати угу-підтакуванням та луною, ставити уточнюючі запитання, якщо зміст аргументації зрозумілий не повною мірою, або ж зробити парафраз, якщо виникло уявлення повного розуміння. Аргументи на користь позиції своєї команди дозволяється висловлювати лише після того, як той, хто виступає, у той чи інший спосіб просигналізує, що його зрозуміли правильно (кивок головою, «Так, саме це я мав на увазі»). Вправа «Передати одним словом»
Всі учасники гри виконують одне просте завдання, будь-якими засобами, не вдаючись до фізичних дій і не розмовляючи, потрібно привернути увагу оточуючих. Завдання ускладнюється тим, що одночасно її виконують всі учасники. Кому вдалося привернути до себе увагу інших і за рахунок чого?
| |
|
Всього коментарів: 0 | |